Klassiska blunders av sexsvultna män

Söderhipsters manlighet har ju ifrågasatts de senaste dagarna. Kanske kan någon på Söder med önskan om mer manlighet i sitt liv finna tröst i att det finns fler som kämpar med att återvinna sin manlighet och som av allt att döma lyckas riktigt bra. Här är i varje fall bekännelser om beteenden man ångrar av män som försöker bli mer alfa, känns det igen på Söder?

”Classic Blunders of the Sex-Starved Beta” från MMSL (Married Men Sex Life):

  • Förklara för henne varför du förtjänar att ha sex med henne
  • Dejtkväll (med förväntningar om att få sex efteråt)
  • Bli upprörd, arg eller ledsen när hon säger nej till inviter
  • Kartlägga sexfrekvensen och berätta om det för henne
  • Halvhjärtat tafsande/smekande som ett sätt att initiera sex
  • Sluta försöka initiera sex med förhoppningen att hon ska börja ta initiativ
  • Be och vädja om sex
  • Säga tack när man får en gnutta av vad man vill ha
  • Ge mer presenter och uppmärksamhet än vad man genuint vill för att bli älskad/åtrådd
  • Fråga vad som skulle få henne att bli upphetsad
  • Berätta att man letar efter ett sätt att stänga av sin sexuella lust för att slippa bli frustrerad
  • Släcka ner taklampan, tända levande ljus och spela romantisk musik med förhoppningen att det ska få henne upphetsad

Säga något av följande:

  • “Jag vet inte”
  • “Det spelar ingen roll för mig, det är upp till dig”
  • ”Vad känner du för att göra?”
  • ”Det spelar ingen roll”
  • ”Älskar du mig inte längre?”
  • ”Vad är fel?”
  • ”Kan jag sitta bredvid dig?”
  • ”Vad har jag gjort för fel?”
  • ”Snälla?”

3 thoughts on “Klassiska blunders av sexsvultna män

  1. ”Vad kan en sån här liten kalaspingla heta då”?
    ■Förklara för henne varför du förtjänar att ha sex med henne
    I synnerhet alla förklaringar som går ut på vilken snäll-och-rekorderlig-typ killen ifråga själv vill påpeka för folk att han är. Vilket snarare brukar vara ett säkert tecken på motsatsen..

    Fast jag har aldrig gillat uppdelning i enbart alfa/beta. I verkligheten finns det betydligt fler kategorier än två plus eventuella mellansteg. Skulle snarare säga att en bra ”beta” kan vara alfans sidekick med vissa alfakvaliteer men inte lika ”tuppig” och mindre tävlingsinriktad. Dvs en man ganska säker i sin mansroll, med medelhög status men lite mer avslappad i sin attityd än alfan. En ”vanlig kille” m.a.o. Beteenderna du beskriver ovan är väl mer en ”Sex-Starved Omega” eller annan ”lågrangman” med nollkoll på vad han håller på med tycker jag. Vad tycker du?

  2. Alla verkar ha olika uppdelningar och jag håller med om att det behövs flera men som de används i MMSL (som tråden kommer ifrån) så pratar man om alfa och beta som olika beteenden i en relation. Där beta är mer omhändertagande och alfa mer attraktion. Det tycker jag är pedagogiskt.

    Jag tycker de intressantaste är att de tar upp beteenden som få killar aldrig gjort. Hur många vanliga killar säger aldrig:
    – “Det spelar ingen roll för mig, det är upp till dig”
    – ”Vad känner du för att göra?”
    – ”Det spelar ingen roll”

    och bland de som lider av att det är för lite sex i relationen tror jag det är få som inte prövat:
    – Dejtkväll (med förväntningar om att få sex efteråt)
    – Sluta försöka initiera sex med förhoppningen att hon ska börja ta initiativ
    – Fråga vad som skulle få henne att bli upphetsad
    – Halvhjärtat tafsande/smekande som ett sätt att initiera sex

Kommentera

