Idag tackar jag Peter, Ekvalist och Medborgare X

Ni är mina välgörare i det tysta och jag tackar er för utan er hade mitt bloggande inte varit lika givande.

Som alla bloggare älskar jag förstås läsare och kommentarer, hint, och hoppas de känner det men bakom kulisserna finns andra som ger viktiga bidrag utan att synas och som jag inte kan interagera med. De främsta av de som jag vill hylla för deras arbete bakom kulisserna är Peter, Ekvalist och Medborgare X.

Peter för att han är den mest flitiga med att trycka på gilla-knappen. Jag tycker mig ha sett att du inte bara gör det här men på många jämställdistiska bloggar. Det är uppskattat och det märks! Bloggande är en ensam syssla och att veta att någon läser och gillar vad de läser sporrar en att fortsätta.

Ekvalist och Medborgare X fyller också en funktion som är mycket viktig. Förutom att ha läsvärda bloggar har båda nämligen välbesökta blogglistor som visar nya inlägg i alla bloggar de följer. Dessa blogglistor har en del läsare och skickar kontinuerligt trafik till andra bloggar inom vår intressesfär, åtminstone till mig. De verkar dessutom snabba med att hitta nya bloggar vilket gör att de hjälper nya bloggare få trafik. Mig hjälpte de med de första läsarna. Så jag vill tacka dem för det arbetet, det är betydelsefullt.

Jag vill också passa på att rekommendera deras bloggar och blogglistor för alla som inte upptäckt dem, Ekvalist, Medborgare X. Ta er en titt!

Tack!

10 thoughts on “Idag tackar jag Peter, Ekvalist och Medborgare X

  1. Tack för uppmärksamheten! Och tack själv för bra jobb! Ja, när jag startade bloggen en gång i tiden så valde jag Blogspot framför WordPress enbart för att det var lättare att göra bloggrullar i Blogspot. Jag kan inte säga att jag har lagt ned så mycket ansträngning på det, bloggrullen sköts automatiskt. Men jag tycker att det är viktigt att ge läsarna möjlighet att se vad som skrivs på andra bloggar som behandlar relaterade ämnen.

    • Det är en glädje att få rekommendera dig. Hade jag känt till skillnaden i bloggrullar hade jag gjort samma val. Jag tror det gör mycket för att skapa sammanhållning och expandera sfären av bloggare och läsare inom vårt område. Det gör att läsarna hittat till fler skribenter och det underlättar för nya bloggare.

  2. Jag är en av alla som använder Ekvalist och MX för att hålla koll på nya inlägg på andra bloggar. Fungerar jättebra. Bra att få en snabb överblick på nya inlägg.

  3. Samma här som Torbjörn. Använder Ekvalist som nån slags sambandscentral för att hålla koll på nya inlägg och nya bloggar inom jämställdismen.

    Tack till Johan Grå för en mycket bra blogg, med särskilt spännande läsning pga det lite annorlunda anslaget i jämförelse med andra!

  4. Tack själv, för allt bra du och många andra bloggar om. Har inte alltid nån kommentar att skriva, men det är skönt att kunna klicka på gillaknappen när man gillar bloggposten.

Kommentera

